Tutorial DIY: jak odnowić stare spodnie

By | 12:47 1 comment

Witajcie po Nowym Roku :)

Przygotowałam dla Was mały tutorial DIY o tym w jaki sposób możecie przerobić stare spodnie. Tutorial jest bardzo prosty i być może z takim sposobem nadawania nowego wyglądu starym rzeczom już się spotkaliście. Szału nie ma, ale być może ktoś z Was po obejrzeniu tutka chwyci za nożyczki, stare spodnie i jeszcze w nich pochodzi;) Jest to dobry sposób na zakamuflowanie np. zbyt krótkich spodni, wtedy szerokość koronki może być dłuższa i będzie to pewien pomysł na małe oszustwo i ich przedłużenie :) Ta metoda może też pomóc zakryć obstrzępione nogawki (dolna część nogawki czasami może być znacznie starta - od obuwia np.)

Potrzebujemy:

- spodni - stare, nowe, nudne, za krótkie, jakie macie
-koronki - najlepiej bawełnianej, stabilnej, która dużo wytrzyma :) Kolory dowolne, ta kwestia już zależy od Was- słowem : niech poniesie Was fantazja, a być może uzyskacie ciekawe efekty.
Ile koronki będziecie potrzebowali można szybko policzyć ze wzoru
obwód nogawki x2 + zapasy (np 1 cm, czyli łącznie na zapas 4 cm)
- standardowe akcesoria krawieckie i maszyna


Krok 1. czyli ciachamy stare podłożenia nogawek spodni. Oczywiście nie musicie tego robić, można doszyć też koronkę bezpośrednio na nie, ale i tak nie obędzie się bez prucia i ponownego zaszywania, o ile chcecie uzyskać ładny, dopracowany efekt.

Krok 1.

Krok 2. Przy użyciu narzędzia powszechnie znienawidzonego przez krawcowe lekko nadpruwany szew, który biegnie po wewnętrznej stronie spodni. Robimy to po to, żeby ładnie schować w nim zapasy koronki.
Krok 2.
Krok 3. Jeśli tak jak ja obcięliście całe podłożenie to konieczne jest wykończenie brzegów. Ja używam do tego celu maszyny, a nie owerloka, ponieważ jestem leniem i mam na tapecie szycie na czarnych niciach i nie mam ochoty nawlekać owerloka od nowa :D  Korzystając ze stopki do ściegu owerlokowego wykończyłam brzegi nogawek, tak, by się nie strzępiły. Jeśli nie macie owerloka lub chociażby ściegu owerlokowego w maszynie możecie wykończyć dół np. zygzakiem.

Krok 3.
Krok 4. Kiedy wykończymy dolne brzegi nogawek możemy przystąpić do wstępnego mocowania koronki. Możemy zrobić to za pomocą fastrygi lub tak jak ja- szpilek.

Krok 4.
Krok 5. Następnie przyszywamy koronkę do naszych nogawek. Póżniej wywracamy spodnie na lewą stronę i zamykamy szwem miejsca, które popruliśmy w celu schowania początku i końca koronki.

Krok 5.
Krok 6. Podziwiamy i mierzymy :)





Dajcie znać, czy Wam się podobało, czy robić tego typu tutoriale, które szybko i w łatwy sposób pozwolą odmienić coś w naszych ciuchach :)

Dodaję krótki obrazkowy tutorial którym możecie dzielić sie z innymi i udostępniać :)


Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz:

  1. O, takiego rozwiązania jeszcze nie widziałam, bardzo ciekawe i można prosto urozmaicić prostą rzecz :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)) Odwiedzaj mnie częściej :)